Alla inlägg under december 2014

Av Patrizia Andersson - 6 december 2014 14:26

Hans sa till Greta: Vi lägger ut brödsmulor, så vi hittar hem igen för det vore hemskt om vi gick vilse.

I år gick jag vilse och att gå vilse på färden är beklagligt.
Men att glömma orsaken till färden är ett ännu värre öde.
När man tappar bort sig själv har man två val, antingen hitta den du var förut eller låt den försvinna.
För ibland måste man se på sig själv utifrån och minnas den man egentligen skulle vara. Den man ville vara & den man är.
Det finns två tragedier i livet, det ena är att inte få det man önskar & det andra är att få det.
Tregedier inträffar, vad ska man göra? Ge upp? Nej
Nu förstår jag att när ens hjärta krossas måste man kämpa för att känna att man lever. För det gör man.
Och den smärtan man känner? Den är en del av livet.
Förvirringen & rädslan?
Den påminner om att det någonstans finns nåt bättre som är värt att kämpa för!
I år fick jag allt jag ville ha & önskade mig men på ett sätt förlorade jag ännu mer. Medan vi kämpar för att få det vi önskar, det vi tror kommer att förbättra vårt liv: pengar, popularitet, berömmelse osv.
Man glömmer bort det som verkligen betyder nåt som vänner, familj & kärlek.
Saker vi redan hade.

Ovido - Quiz & Flashcards