Alla inlägg under juni 2015

Av Patrizia Andersson - 22 juni 2015 17:50

Folk som sitter och har näsan i sin mobil och svarar på saker som står på facebook, eller svarar på sms eller något annan social media.

Jag stör mig faktiskt på att mitt i ett samtal så tar personen upp sin mobil och börjar svara på något som de skulle kunna vänta med att svara på.

Till exempel man sitter och diskuterar något och plötsligt så åker mobilen upp och man märker att man helt plötsligt har börjat prata med sig själv eftersom personen i fråga tycker det är viktigare att kolla in facebook.
Det är så otroligt respektlöst i mina ögon, man träffar väl sina vänner för att man vill umgås varför ska man då ha mobilen framme för att hänga med vad folk skriver på just facebook.

Det är såna stunder jag har sådan stor lust att antingen bara gå där ifrån eller ta telefonen och slänga den åt helvete.
Jag har sagt flera gånger att jag tycker mobilen får för mycket uppmärksamhet och att det är tråkigt att det är så. Personen lyssnar väl för en stund men efter ett tag så är det samma sak igen.

Ska man skriva ett litet meddelande till människan på facebook eller vad de nu använder för det verkar vara det enda sättet de kan kommunicera på nu för tiden.

Ovido - Quiz & Flashcards