Direktlänk till inlägg 12 september 2014

Låt mig vara den jag är.

Av Patrizia Andersson - 12 september 2014 00:03

Mår inte så bra. Har varit nere ett bra tag på grund av att jag förlorat min farfar..
Gjort massor dumt och saker som jag ångrar. Har haft panikångestattacker och andra problem med allt.
I slutändan passar jag ändå inte in, det blir inte bättre. Jag duger inte, är inte den som folk vill att jag ska vara. Det räcker inte med att jag är jag, jag måste göra som folk vill, se ut på visst sätt, ha bra betyg, sköta mig, hitta jobb.
Det känns som om jag inte passar in någon stans! Jag vill vara för mig själv!
Jag är trött på det, trött på att ses som den där duktiga flickan som alla tror är så oskyldig och duktig. Spelar ingen roll vad jag gör, ändå är jag den jag är. Det går inte att låtsas, jag är trött på skit som jag får. Vem kunde tro att duktiga jag skulle vara trött på att leva det liv som jag lever.. Vem skulle tro att jag vill göra min bästa vän Minna sällskap?
Minna min första häst som även blev min första bästa vän som jag skulle kunna dö för.

Skäms inte ens, jag gör vad fan jag vill. Jag gör vad jag vill, orkar inte vara den perfekta tjejen som min syster, som har bra betyg och gör si&så. För det är ju inte den jag är.
Vad skulle folk säga om jag började ge fan i allt.. Allvarligt talat så lockar det, det känns så vuxet. Känns så nytt, så annorlunda mot allt annat som är precis som det alltid varit.
Är så trött på dethär, trött på att bli sedd som någon jag inte är. Att inte duga.

 
 
Ingen bild

Linda

12 september 2014 22:00

Hej,
Förstår att du inte mår bra. Du har förlorat din farfar som också var en trygghet för dig. Då kan det bli som för dig att man blir orolig , rastlös och känner sig tom och ensam.

Man vill vara för sig själv, finns ingen ork till att göra det som alla får göra , gå i skola eller jobba. Det svårt att vara motiverad till att göra saker om man är ledsen och inte mår bra.

Du ska inte vara hård mot dig.
Andra kanske inte alls kräver allt det du tror att du måste göra. Visst behöver vi göra nåt för vår egen skull, just för att må bra.
Om du talar om att du är ledsen och känner att du inte orkar med alla saker nu, då tror jag att de kan lyssna på dig.
Jämför dig aldrig med någon.
Du är du och din sorg ser ut på ett annat sätt för din syster.
Hon sörjer på sitt sätt. Hon kanske klarar skolan, men hon har kanske andra saker att tänka på, som hon vill förändra.

Du duger och du ska först av allt ta hand om dig själv.
Det andra betyder ingenting om du mår dåligt. Vad har du eller din familj nytta av att du har ett bra jobb eller skola om du inte orkar och är ledsen.
Alla vill se sina nära glada.
Gör något du kan bli lite glad av.
Glädje kan hjälpa en mycket för att kunna bli lycklig.

Kom ihåg att din farfar skulle säkert vilja att du tar hand om dig för att du ska må bra och bli glad.

Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Patrizia Andersson - 19 november 2015 05:07

Min kära älskade farfar... Nu har det gått 2 år sedan du somnade in, saknaden är så jobbig och det gör ont i hela kroppen av saknaden till dig. Vad jag önskar att du fanns här hos oss i stället, du hade alltid förmogan att göra en glad och det va...

Av Patrizia Andersson - 4 oktober 2015 21:43


     My heart sank. I couldn't move.  I couldn't think. and now that i've managed to at least move. all I can think about is one moment.  You and I shared years ago. over and over that same insignificant moment. Repeats in my head. ...

Av Patrizia Andersson - 18 september 2015 18:57

Ja, nu vet jag inte hur jag ska börja. Vad jag än skriver kommer det ju bara att låta som ett jävla gnäll. Men saken är den att jag under de senaste månaderna succesivt börjat tappa viljan att leva. Trodde det skulle vända, för det har det alltid gjo...

Av Patrizia Andersson - 10 september 2015 19:27

Nu är jag tillbaka igen..Det är helt sjukt hur fort tiden går, men ändå så långsamt..Jag har börjat få funderingar på om man kanske skulle söka eget snart, kan inte bo kvar här då jag inte mår bra av det. Allt detta tjat om att saker ska vara si&så e...

Av Patrizia Andersson - 22 juni 2015 17:50

Folk som sitter och har näsan i sin mobil och svarar på saker som står på facebook, eller svarar på sms eller något annan social media. Jag stör mig faktiskt på att mitt i ett samtal så tar personen upp sin mobil och börjar svara på något som de sk...

Ovido - Quiz & Flashcards